از دیر باز با این واقعیت روبرو شده ایم که تکنولوژی می تواند موجب تغییر
در جوامع شود و با آثار مثبت و منفی آن در سده اخیر آشناییم . در این میان
تاثیر دنیای مجازی و ارتباطات آسان و کم هزینه آن بر حوزه های سیاسی ،
اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی بویژه روابط و هنجارهای اجتماعی انکار ناشدنی
است . این مطلب ضرورت بذل توجه به ابعاد مختلف رسانه ها و ابزار جدید
تکنولوژیک را دو چندان می سازد .
از سوی
دیگر برنامه ریزی شیوه تعامل با تاثیرات فرهنگی و اجتماعی رسانه های
دیجیتال و فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات ، متناسب با ارزش ها و اهداف
ملی و دینی ، سرمایه های فرهنگی و اجتماعی ارزشمند کشور ، و با توجه به
الگوهای برآمده از جمهوری اسلامی ایران که در قالب الگوی اسلامی – ایرانی
پیشرفت یاد می شوند ، اهمیتی مضاعف می یابد . بویژه اینکه روند در حال رشد
فناوری ها و رسانه های نوین ، همزمان ترکیبی از فرصت ها و تهدیدها به همراه
دارد که از جمله در قالب انتقال محتوا و پیام فرهنگی ، زمینه ساز تولات
فرهنگی و اجتماعی بسیاری می باشد … کتاب بازیکاری به معرفی مفهوم بازی کاری
( Gamification ) اختصاص دارد . مفهومی که به تازگی مطرح شده است و
کاربردهای فراوانی در حوزه های آموزش ، فناوری اطلاعات ، مدیریت کسب و کار و
مدیریت منابع انسانی یافته است . پیداست که شناخت ، تحلیل و تسلط بر
مفاهیم و رویکردهای جدید بویژه در بسترهای اجتناب ناپذیری چون فضای سایبر ،
لازمه اصلی تعامل و مدیریت فرصت ها و تهدیدهای برآمده از آن ها خواهد بود .
امید آنکه ، گامی کوچک در جهت تقویت ساختارهای تصمیم گیری و برنامه ریزی
کشور در حوزه فضای مجازی و روزآمد کردن اطلاعات و شناخت تصمیم سازان و فعالان از تحولات پرشتاب این حوزه ، به پیش برداریم
نويسنده / مترجم : مهدی فریمانی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 2.4 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 66
:: برچسبها:
دانلود ,
کتاب ,
بازی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0