پویایی سرمایه داری
نوشته شده توسط : زپو

 پویایی سرمایه داری


پویایی سرمایه داری در برگیرنده سه سخنرانی فرناند برودل است که آوریل سال ۱۹۷۶ در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور ایراد کرد.برودل طی این سه سخنرانی نتیجه تحقیقات ۲۰ ساله خود را درباره تاریخ اروپا از قرن ۱۴ تا ۱۸ و چگونگی پیدایش سرمایه داری در جهان،و تأثیر متقابل بخش های مختلف جهان بر هم را ارائه داد.

هر یک از این سخنرانی ها خلاصه و معرفی یک جلد از سه جلد کتاب قطور وی است.متن کامل سه جلدی این کتاب در سال ۱۹۷۹ با عنوان تمدن مادی،اقتصادی و سرمایه داری قرون ۱۴ تا ۱۸ در فرانسه منتشر شد.این کتاب یکی از کتاب های مرجع در مورد تاریخ اروپا،شکل مشخص کاربرد نظرات مکتب آنال و به خصوص برودل در بررسی تاریخ و ویژگی های پیدایش سرمایه داری است.

مکتب آنال را مارک بلوخ و لوسین فبر که هر دو در دانشگاه استراسبورگ صاحب کرسی بودند پایه گذاری کردند.این مکتب تاریخ نگاری یکی از تأثیرگذارترین مکتب های تاریخی بر فلسفه تاریخ،و فهم تاریخ در قرن بیستم بود.بعد از قتل بلوخ به دست فاشیست ها در سال ۱۹۴۴ و مرگ فبر در سال ۱۹۵۶،برودل تا هنگام مرگش شاخص ترین نماینده دومین نسل مکتب آنال بود.


خرید و دانلود  پویایی سرمایه داری






:: برچسب‌ها: فرناند برودل , مهران پاینده , عباس خداقلی , ناصر کفائی , مکتب آنال , آنال , مکتب های تاریخی فلسفه , مارک بلوخ , لوسین فبر ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: